בניית אתרים תוך התמקדות במודל עסקי של האתר

אחוזי המרה של גולשים (CTR) הינו אחד הפרמטרים החשובים ביותר במלאכת שיווק באינטרנט ובניית אתרים. אחוז המרה הוא בעצם אחוז האנשים המבצעים את הפעולה (ACTION) המתבקשת באתר שלכם. לדוגמא, רכישת מוצר בין אם מדובר באתר מכירות או מילוי טופס יצירת קשר בין אם מדובר באתר אשר מייצר פניות או הרשמה לניוזלטר אם המודל העסקי של האתר מושתת על שליחה של מיילים.

איך ניתן להגיע  לאחוזי המרה טובים?

תשובה לשאלה אינה יכולה להיות טריוויאלית. תכנון נכון של בניית האתר למודל העסקי, עיצובו וקידומו הממוקד ברשת צריכים להיות אבני הדרך של כל בעל אתר.  

מומלץ להתחיל את תהליך בניית אתרים מהרצת קמפיין ממומן ניסוני שיתבסס על מחקר מקדים של התנהגות צרכנים בשוק. על בעל האתר לבדוק בנקודה זו מספר פרמטרים המשפיעים על מחזור מכירות, אחוזי רווחיות, תפוקה ורצונם של צרכנים פוטנציאליים להתקשר עם בעל האתר או העסק. רצוי להתייחס לתחרות בענף, עליות אלטרנטיביות במימון הקמפיין, מגמות ותנודתיות השוק, מחזור חיי מוצר או טכנולוגיה, סף כניסה לתחרות על פי מודל של פורטר (PORTER) וניתוח עסקי פנימי (SWOT) וחיצוני (PESTEL) ראה הגדרות בויקיפדיה. מומלץ להגיש תכנית עסקית קצרה למשווק על מנת לשתפו במחסומים אשר יכולים לצוץ "בדרך אל האושר".

לאחר הרצת הקמפיין הניסיוני נותנים ביטוי לממצאיו ע"י שינוי מספר פרמטרים תלויים ובודקים איך הוא משפיע על המשתנה הבלתי תלוי (כמות פניות, או מחזור ממוצע של עסקה, כמות נרשמים לניוזלטר) אותו אנו רוצים לנתח. דוגמא למשתנים תלויים הגדלת חשיפת הקמפיין לאזור מסוים או ע"י פנייה לקהלי יעד שונים. זהו תפקיד של בניית עיצוב בהתאם לרצונות השוק. יש כמובן לאמת או לאשש את הממצעים אשר הוגדרו כהנחות ראשוניות.

דוגמא להנחה כזאת: ככל שקהל היעד אשר יפנה יותר לגברים כך סיכויי סגירה שלי יהיו גבוהים יותר ב 50% מקהל נשים.

לסיכום: 
ככל שתאפיינו מדויק יותר את המודלים העסקיים שלכם וקהל היעד בדיוק רב יותר כך סביר להניח שתקבלו מיצוי טוב ואיכותי יותר לאתרכם.