עסקים למכירה 

מחפש גיוון בחיי יום יום? המצב הכלכלי מחייך אליך יחד עם זאת אתה עדין מרגיש לא בשל למכור את בית שלך ולרכוש יאכטה במקום ולצאת לפנסיה מוקדמת? נראה כי הגיע הזמן להרחיב את מאגר הכנסותיך לרכוש עסק נוסף בהשקעה קטנה. עסקים למכירה קיימים בשפע, חלקם אפילו ניתנים למסירה.  מכיוון שאנו חיים בעידן מקוון וכל משקיע אשר מחפש הזדמנות עסקית חדשה מודע שכל דבר מתאפשר למכירה גם באמצעות האינטרנט.

בעלי עסקים מציעים למכירה עסקים בכל תחומים. לכל סיר קיים מכסה ולכל מוכר קיים קונה, אי לכך, באמצעות חיפוש קצר ברשת, ניתן למצוא עסק אשר מיועד למכירה בתחום אותו אתה חפץ לקנות.

השאלות העיקריות הנוגעות לרכישת העסק איתן עליך להתמודד הן כקונה והן כמוכר: מדוע העסק עומד למכירה? האם כדאי לרכוש עסק קיים או לפתוח עסק מבראשית? התמונה לכדאיות עסקית לקבלת החלטה רציונאלית לרכישת העסק תתבהר כאשר נחזור לשאלות הללו.

כאשר מדברים על עסקים למכירה - עסק למכירה בו אתה מתעניין כקונה חייב לספק לך שדה ראייה האובייקטיבי מגובה בהוכחות ומסמכים רלוונטיים מבנק, רואה חשבון, יועץ עסקי אישי אשר יכלול היקפי מחזור על צירי זמן שונים, רווחים ועלויות צפויות, ניתוח קצר של חלונות נפתחים להזדמנויות עסקיות ושיווקיות ובראש סדר הדברים קצב החזר השקעה ROI רווחים צפויים לטווחי זמן קצרים (עד חצי שנה), בינוניים (עד שנתיים) וארוכים (5 שנים ואילך). על פרמטרים אלו כמובן רצוי מאוד להתיישב עם יכולת עמידה ביעדים ותקציב נתון.

התייעצות עם אנשי מקצוע לפני קניית עסק

מצאתם עסק אשר עונה על פרופיל עסק למכירה אשר חיפשת? הגיע הזמן לעשות עליו שיעורי בית. כל אינפורמציה שתוכל למצוא על העסק תעזור לך לגבש את החלטתך:

- קודם כל חובה עליכם להתייעץ עם אחד מיועצים עסקיים אישיים או אנשים עליהם אתם סומכים בעלי ידע והכרות טובה בתחום שיווק. לפעילות זאת כדאי ורצוי מאוד לפנות לאחד מאנשי ייעוץ ושיווק בערוץ המדיה האינטרנטי. אנשים מסוג זה יכולים לספק עבורכם אינפורמציה שווה זהב. ניתוח שיווקי מקדמי לזיהוי היתכנות עסקית האם התכנות לשיבוח מודלים עסקיים קיימים של העסק או חדירה לפלחי שוק אחרים יכולים להיות לכם ליתרון או חולשה ואיום מצד המתחרים בשוק. יועץ שיווק אינטרנטי מקצועי יכול לנתח ברמה כמאט מדויקת את התחנות של סבירות להצלחה או כשלון באמצעות כלים אנליטיים וכלי עזר אחרים רבים הקיימים בשוק התוכנה ב WEB.   

- פנה לעורך דין לענייני חברות והתייעצו עימו לגבי האספקט החוקתי  
- קבל מידע אודות האדם העומד מאחוריו לרבות הגבלים, היסטורית אשראי ואפילו עבר פלילי.  
- בסוף פנו לרואה חשבון על מנת לגבש מידע פיננסי של העסק ואם יש לכם אפשרות השווה מידע זה למידע אצל עסקים מתחרים במשק.