האם קידום עסקים אורגני באינטרנט מגיע לקיצו?

לאור ההתפתחויות האחרונות באלגוריתמים אשר באים להילחם עם תופעות קידום שחור, אנשי SEO והמקדמים בשיטות טבעיות ע"י קידום עסקים אורגני בגוגל מתחילים לאט לאט להבין כי מנוע החיפוש הגדול מכולם אינו מעוניין במקדמים כלל! כמובן שהמלחמה בתופעות של הקידום השחור הינה בסדר עדיפות ראשונה אצלו אך כמו בכל סדרי העדיפויות יגיע גם טורם של "מקדמי עסקים לבנים".   

המקדמים הלבנים (אנשי SEO "ישרים") שימשו תמיד עבור גוגל כשליחיו אשר הפיצו את דברי גוגל בפני רבים ועשו את עבודתם בנאמנה, יחד עם זאת, היום מבחינה עסקית גוגל לא רק שאינה זקוקה יותר למקדמים אלא גם אינה ממש מעוניינת בכל תופעת קידום שאינה טבעית כלל.  במילים אחרות קיים ניגוד אינטרסים עסקי אסטרטגי מובהק בין אנשי SEO לבעלי הפלטפורמה לקידום ובראשם מנוע חיפוש של גוגל. 

 

רבים מהמקדמים נוכחו להבין כי השליחות האחרונה של אנשי SEO "לבנים" לחברת גוגל מסתכמת בעיקר בהפצת המסר האחרון: "גוגל נלחמת בכל תופעת בקידום לא טבעי על מנת להציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לגולשים. המקדמים הינם תופעה שלילית בפני עצמה, יחד עם זאת,  מכיוון שעד כה הם הפיצו את דברי גוגל בנאמנה, קשה וגם לא נכון מבחינה פוליטית לחברת ענק להודות כי לא רק שהחברה אינה זקוקה יותר למקדמים אלא שהדבר המשתלם לה ביותר להילחם בתופעה אשר יצרה לעצמה. 

אז מה נשאר למקדם לעשות? לעבור לצד השני או עדיין להמשיך לתמוך במאסטר שלה למרות שהוא אינו רוצה בהם? ככל הנראה שהתשובה תמונה שוב בדרך החשיבה של מנוע החיפוש אשר אומר שכל דבר שנראה לא טבעי בסופו של דבר יפסל. 

על המקדם אסור להראות למנוע חיפוש שהוא מקדם ולהסוות זאת בכל דרך אפשרית על מנת שגוגל לא יעלה על שיטות שלו בין אם מדובר בקידום אורגני דרך פורומים, רשתות חברתיות, ע"י בלוגים וקישורים חוזרים ושיטות מגוונות נוספות. א

יך לעשות זאת? מקדמים יקרים הגיע הזמן שתתחילו להיות קריאטיביים!  

האם האדון מגרש את העבד שלו וכל אלו שחושבים אחרת משקרים לעצמם? 
זה לא יהיה נכון גם להיות קיצוני יתר על המידה מפני שכל מה שקורה - קורה בהדרגה שגם לא פסול שזה קורה. אנו כמשווקים צריכים להבין כי תפקידנו להביא את המסר בדרך המהירה, העניינית, הנוחה והקצרה ביותר לגולש וזהו אינטרס משותף היחיד והקובע אשר יש למשווקים ומנועי חיפוש, יחד עם זאת זכרו כי מקדם SEO עבור גוגל יהיה תמיד בצבע שחור!