מדד הפעילות הטבעית ברשתות חברתיות הפך להיות אומדן לחישוב שווי נכס וירטואלי   

לאחרונה עודכנו האלגוריתמים האחרונים של גוגל נכון לסוף חודש אפליל 2012 אשר מטרתם להילחם בתוך לא טבעי באתרי האינטרנט. הינה זה בא  - הצעד הבלתי נמנע של ענקי התוכנה למלחמה בחוסר שוויון מקצועי בין אלו שיודעים איך לקדם לאלו שלא.

סקרים רבים על פי המחקרים של קבוצת Seo Moz   אשר מפעילים תוכנת ניהול למעקב ובקרה של קידום אתרים אורגני מצביעים על כך הצרכנים עצמם מרגישים חושש מפעילות המקדמים האורגניים, ב"עוגיות" אשר המקדמים שוטלים על מנת לזהות מהיכן הגיעו הגולשים והיכן מועדות פניהם ובעקיבותם בתכנים המוצגים באתרים באופן כללי. הסיבה לכך היא חוסר אמון במקדמים ובצדק.

בזמנו מקדמי אתרים הבינו שיחסית קל להגיע לדפים ראשונים בתוצאות חיפוש אך כיום המצב השתנה. עליית הרשות הסוציאליות ופעילות בהם הפכה למדד קריטי חיזוקם של אוטוריטת האתרים המוצגים ברשת. כאן תישאל השאלה עז למה שהמקדמים פשוט לא יתחילו לקדם באותה השיטה גם ברשתות הסוציאליות והתשובה לכך  יחסית פשוטה – זה הרבה יותר קשה, מצריך יותר זמן והשקעה. ההפך נכון גם: קידום העסקים הויראליים הפך להרבה יותר פשוט מאשר בעבר כי הבאז עצמו עושה עבורך את כל העבודה. 

לא רק קהילת המתקדמים תספוג את העלויות וקושי הגדל בקידום בדפי תוצאות חיפוש של גוגל אלא בעיקר בעסקים אשר מעוניינים לשווק עצמם ברשת עם חומרים משעממים אשר לא מצביעים על בידול משמעותי מפני המתחרים שלהם.

כל אתר אשר מועמד למכירה עם טראפיק וגולשים נכנסים צריך להיבדק במדד הפעילות האקטיבית החברתית. ניתן לבדוק זאת באמצעות חשבון האנליטיקס עם הממשק החדש אשר עומד לרשותכם בסקציה Sosial>>Pages>>Activity Stream בהם ניתן לבדוק אלו עמודים נמצאו למעניינים באמת ע"י הגולשים ואלו לא.

בעל עסק ומשקיע יקר – אין טעם לקנות אתר אשר אינו מייצר עניין ויראלי בעי הגולשים אלא אם כן אתם רוכשים אותו לטווח השקעה יחסית קצר או שאתם מודעים שתחזוקת הפעילות השיווקית שלו תעלה לכם ייתכן פי 2 יקר יותר (זה נכון להיום), מחר עולי להרבה יותר ועסק אשר אינו מפעיל את מנגנון יחסי ציבור אינטרנטי בצורה נכונה סביר להניח יסבול מעלויות שיווק גבוהות לעסק.