שיווק עסקים דרך אינטרנט או סלולר? 

אז מה דעתכם.... מה יעיל יותר שיווק עסקים באינטרנט או באמצעות המכשירים הניידים שלרשותנו?  רובינו יסכימו שטלפון נייד הינו מוצר בסיסי אשר אנו לוקחים תמיד איתנו יחד עם המפתחות מהבית וארנק. שימוש עולה ומתגבר בטלפונים חכמים "סמאטפונים" שינו את עולם הצרכנות בקרב אוכלוסיה צעירה בעיקר בצורה דרסטית בחלוף השנה האחרונה ועתידיים לשנות את תרבות הצריכה בקבוצות דמוגרפיות פסיכוגרפיות והתנהגותיות הרבה יותר רחבות תוך מספר שנים ולחלקנו תוך חודשים בודדים. 

רובנו הפסיק כבר לחפש אינפורמציה מהירה כגון מספרי טלפון או מידע זריז אודות הגעה למקום דרך הלפטופים ומחשבים ביתיים ושינה את אופן החיפוש למספר הקלקות במכשיר סלולרי.

חלקנו משתמשים בדפדפן מוזילה אשר באייפון וחלקנו באפליקציות קיימות לחיפוש כגון אפליקיית גוגל אשר בעצם מספקת לנו שירות זהה לחיפוש מידע כמו במחשבים ניידים.

פתאום הבנו שאנו יכולים לראות את אותם האתרים גם בטלפונים וחלקנם נראים אפילו טוב יותר ומגניב במסכים קטנים. עז מה אנו רואים בדיוק כאשר אנו מחפשים והיכן בעצם אנו מוצאים את אותם האתרים. התשובה היא שאנו מממשיכים לאתר מידע דרך הרשת (WEB) רק שעושים זאת באמצעות הטלפונים. 

קיימת דרך נוספת להשתמש בעולם הסלולר והוא להוריד אפליקציה קיימת באפסטור או ANDROID MARKET למכשיר ולהשתמש בה לצורך צפייה, עידכון, הורדה ושיתוף מידע. תפקידם של האפליקציות האלה להחזיר את הגולש אליהם לצורך שימוש חוזר ומתמיד ונשאלת השאלה... מה יעדיף הצרכן? להשתמש בשיטה קיימת או להוריד את האפליקציה. התשובה היא כניראה ששניהם אך למטרות מורכבות חיפוש שונות.

במידה ואנו מחפשים עסק כלשהו תיהיה לנו האלטרנטיבה להוריד אפליקציה אשר יודעת לחפש עסקים לדוגמה, אך האפליקציה תהיה בעלת מידע מוגבל, הרי בעל האפליקציה חייב להזין את העסק למערך המידע שלה אחרת היא לא תוכל להופיע שם. האלטרנטיבה השנייה היא פשוט לאתר אותה כפי שחיפשנו עד כה - שיטת GOOGLE IT המוכרת לכולנו.

כמשווקים אסור לנו להסתמך על עליונות אף אחת משיטות אלו מכיוון שלשתי השיטות ישנם יתרונות וחסרונות משלהם אך באופן ודאי קיימת מגמה של התאמת האתר האינטרנטי למסכים קטנים של המובייל באמצעות הטמעת קוד HTML5 של תצוגה בדפדפן.

האם שיטות בקידום עסקים ישתנו בעיקבות זאת? סביר להניח שלא אך במידה והאפליקציות הטבעיות יעלו על עליונה שיטת קידום עסקים דרך מובייל תקבל תפנית שונה לגמרי ממה שאנו מקירים כרגע. 

אז במה עלינו להשקיע אכשיו? באפליקציות טבעיות או בפיתוח אתרי WEB מותאמים לגשילה דרך המובייל. שוב שאלה מורכבת. על מנת לספק תשובה לשאלה זו יש לנתח את הצורך השיווקי של השימוש במוצר (WEB / MOBILE) ולזהות את הנטיה לשימוש. לדוגמא סביר להניח שלא הייתי רוצה להוריד במיוחד אפליקציה של איזו מסעדה על מנת לחזור עליה אך בשימחה הצרכן יוריד אפליקציה למציעת מסעדה קרובה אשר תואמת את החיפוש ומקום ההמצעותו הפיזית של הצרכן. כאן המשקיע יכנס שוב לפיצול בקבלת ההחלטה באיזו טכנולוגיה יש לפתח את אותה האפליקציה לאיתור מסעדות מונחת מיקום. ככל הנראה שהתשובות לשאלה זו מושרשות בניתוח התנהגותי ופסיכולוגי של הצרכן.

דבר אחד בטוח. חלקנו יחקו ויראו יד מי תהיה לעליונה וחלקנו האחד פשוט יישמו את מה שהם מאמינים בו עכשיו!