קידום עסקים באינטרנט ומיתוגם ברשת  

כידוע לרובכם, בנוסף למהפכת האינטרנט, שיווק הפך ממושג אמורפי המכיל סיסמאות וסלוגנים למדע מדויק אשר נמדד באמצעות סטטיסטיקות ואומדנים מתמטיים וסטוכסטיים. נוסף לזה, ערוץ המדיה האינטרנטי מתחזק ללא הרף ולא מצריך השקעה כבדה ביחס לערוצי מדיה אחרים ולפי כך מהווה הזדמנות פז להשקעה עבור שיווק שירותים/מוצרים שונים.      

ברור לחלוטין שבעלי עסקים קופצים על "המציאה" ויחד עם זאת, ברוב מן המקרים, בעלי עסקים אלו לא מבצעים את הליך ההתברגות נכון ולעיטים קרובות אינם משיגים את התוצאה הרצויה אליה שאפו וזו הסיבה שמומלץ בתוקף להתייעץ עם יועץ שיווקי באינטרנט על מנת לייעל תקציבים ולחסוך בזמן.

ייעוץ שיווקי לאינטרנט  מורכב ממספר רבדים כגון: ניתוח עסקי, שיווק טקטי ושיווק אסטרטגי למיתוג עסק באינטרנט.
שלושת הרבדים דורשים בקיאות, ידע וניסיון רב בתחומים הבאים:

הנדסה ושיווק, פרסום ובאזינג, ניתוח ואנליזה, קידום אתרי אינטרנט SEO, תכנון נכון של ממשק משתמש UI ושיפור יחסי המרה המתקבלים מהטרפיק, בקיאות בכלי שיווק קיימים באינטרנט כגון: שיווק SEO דרך מנועי חיפוש, פרסום ממוקד קהל יעד, כלי שיפור זהות חיובית ברשת וכלי לבקרה לניתוח דוחות וממצאים שונים לטובת ייעול מתמיד בתהליך קבלת החלטות.         

בניתוח העסק או יחידה עסקית יש להתחשב לסביבת מיקרו ומאקרו בה פועל העסק, תהליכי ארגון ושיטות עבודה, רווחיות היחידה העסקית המשווקת ותוחלת מחזור חיי לקוח לאותה היחידה העסקית למשך תקופת פעילות הלקוח. אלו הם פרמטרים לניתוח עסקי הנדרשים על מנת למצוא נקודת איזון כלכלית להשקעה בשיווק ולהטמיע פעילות עסקית יעילה תוך כדי שימוש בהליכי עבודה אופטימאליים בקבלת התוצאות בשטח.

מטרת השיווק האסטרטגי לעומת זאת מסתכמת בהגדרה מדויקת של המטרה שברצוננו להשיג ומפסלת דרכים להשגת המטרה כפועל יוצא מניתוח עסקי אשר מפורט לעיל. חשוב לקבל החלטה האם לשווק את העסק כקבוצה של מכלול יחידות עסקיות או לשווק כל יחידה עסקית עם אסטרטגיה נפרדת. בחברות רוחביות למשל נהוג לפזר את היחידות העסקיות לגורמים נפרדים בהתאם לפילוחי קהל היעד של אותה היחידה העסקית.    

שיווק אסטרטגי חייב לכלול מחקר סביבה חיצונית ופנימית של העסק, תמהיל מוצרים המסופקים ע"י היחידה העסקית בפרט ומיפוי היחידה ומיצובה במודל מאקרו תחרות של חברות בשוק בו היא משווקת (ראה מודל ג'נרל אלקטריק או מודל בוסטון). למציאת ערך מוסף של היחידה יש לכמת בדיוק רב ככל הניתן את מאפייניו הדמוגרפיים, הגיאוגרפיים הפסיכוגרפיים והתנהגותיים של קהל היעד אליו פונה העסק. ניתוח צרכים קיימים וסמויים בשוק יכול להתבצע ע"י הליך קדם מכירה להתנהגות צרכנית בשוק לצורך הוכחת מודל עסקי עליו תושתת האסטרטגיה השיווקית של העסק.                           

בשיווק טקטי אנו מתחילים ליישם תכנון של השיווק האסטרטגי תוך כדי חלוקתו  ליעדים ריאליים ברי השגה. שימוש נכון ב-UI, קידום האתר במנועי חיפוש SEO ושימוש בערוצי מדיה סוציאליים הינם דוגמאות לכלים באמצעותם בעלי עסקים יכולים ליישם את השיווק הטקטי (Action Items).