ייעוץ שיווק

כבעלים של עסק, חברת פסיכומטרי, גולברג פסיכומטרי וכלקוח לכל דבר ועניין, הפרספקטיבה שלי על עולם השיווק נשענת על ניסיון ופרקטיקה בשטח.
כשאנחנו כמנהלים רוצים לשווק מה בעצם השאיפה האמיתית שלנו? מה המטרה?
והעניין מרכזי פה בעצם?
 
אנחנו רוצים ליצור מודעות, גם המוצר הטוב בעולם לא שווה כלום אם הוא לא מגיע לאנשים, אם עץ נפל ביער ואף אחד לא ראה, האם הוא באמת נפל?
אנחנו נפעל בשאיפה מתמדת לחדש, לרענן ולהלהיט מחדש. אנחנו רוצים וחייבים - ליצור עניין.
 
נפעל במישורים ופלטפורמות המתאימות לכל מוצר אבל לא נפחד גם לשנות את חוקי המשחק ולהפתיע את קהל היעד שלנו גם במקומות שהוא פחות מצפה לזה, היכולת שלנו לחדש ולהפתיע גם במקומות בהם אנחנו בוחרים לשווק יכולה להוות גורם משמעותי בהצלחת השיווק שלנו.
 
 
 
בכדי לבנות טקטיקה שיווקית מוצלחת, מהותי לזקק ולהבין לעומק את פלח האוכלוסייה שאנחנו מכוונים אליו. מי הם? מה הם אוהבים? איך הם חושבים? איפה הם משוטטים?
ככל שנדייק יותר בטירגוט שלנו, נוכל לחסוך משאבים ולהגדיל את מאגר הלקוחות.
אחד הכללים החשובים שלמדתי לאורך הדרך הוא לפתח עור של פיל, וזה לא סתם משפט גנרי כשחווים אותו על בשרכם.
רבים ממקורביי נתנו לא פעם עצות שנועדו להגן עלי ולקחת כמה שפחות סיכונים, העצות האלה מקורן ברצון טוב אמנם, אבל היכולת שלהן לקדם אותנו כבעלי עסקים בעייתית מעצם העובדה שהן מגיעות ממי שהאינטרס שלו הוא להגן עלינו ופחות צמיחת והתפתחות העסק
 
בנוסף, אל תפחדו מהביקורות, מתישהו מישהו ינסה להקשות, לגדף, להקניט ולהוריד מערככם ומערך המוצר, זה משהו שצריך לדעת לקבל ולא לקחת באופן אישי. חוסר היכולת לעשות זאת רק תעכב ותכביד עליכם.
 
 

עולם השיווק הוא תחרותי לא פחות מאחרים. התחום שאני נכנסתי אליו, שוק הפסיכומטרי, הוא בין התחרותיים בארץ. לשם כך, השיווק, המיתוג וכל מה שמסביב – חייב להיות ברמה אחרת. חייב להיות מפתיע, נועז, כמה רמות מעל. עלינו לנצל כל הזדמנות להיות רלוונטיים ומעודכנים בטרנדים האחרונים, לקוחות מגיבים באופן חיובי לשיווק מותאם לזמן וסיטואציה. מעבר לכך, כמו בכדורגל, כשנופלת הזדמנות לרגליים, אנחנו חייבים לקחת אותה לידיים שלנו, גם כשזה אומר לדעת ולדקור את חסרונות המתחרים שלנו, להתבלט ולהתעלות עליהם.