מחקר שוק אינטרנטי ומחקר UI

כיום, דרך כלי ניתוח אינטרנטיים ניתן לבצע מחקרי שוק מדויקים עבור התחום המתבקש בין אם מדובר בתחום כללי או תחום נישתי.

כתנאי הכרחי למחקר שוק עליכם לנסח במדויק את המטרה לשמה הינכם מבצעים את המחקר או להגדיר את השאלה עליה עליכם להשיב. מחקרי שוק באינטרנט השכיחים ביותר הינם מחקר באינטרנט לקידום הביטויים האסטרטגיים ומחקר שוק ל-GUI לניתוח ותכנון ממשקי משתמש האולטימטיביים למערכת או האתר המשווק ברשת.

מחקרי שוק לקידום אורגאני:

במחקרי שוק לקידום אורגאני דרך מנועי חיפוש על המשווק לקבוע את הביטוי האסטרטגי אותו יש לקדם. קיימות שתי גישות: 
בגישה הראשונה עלינו להשיג תוצאות בביטוי או מספר ביטויים גנריים כגון "בניית אתרים" או "שיווק באינטרנט" והגישה השנייה מרססת את הקידום למספר רב של ביטויי זנב ארוך כגון: "בניית אתרים מסחריים בתחום התחשיטים" או "שיווק טקטי דרך תוכניות שותפים".    
מחקרים אשר נעשו ע"י חברות מחקר גדולות בתחום ה-WEB מצביעים על מגמת עלייה ניכרת בצירוף כמות המילים אשר מחפשים גולשים, כך שדווקא הגישה השנייה היא המקובלת והיעילה יותר. ע"י פיזור תוצאות אורגניות לביטויי זנב ארוך (Long Tail Phraces) ניתן להשיג טראפיק יעיל, איכותי וממוקד יותר. 

במחקר שוק למציאת זנב ארוך על המשווק להגדיר פעילויות עוגן עסקיות מהם מורכב עץ הביטויי חיפוש רלוונטיים ולהטמיעם בשדות דטה מהם יווצרו כללים אוטומאטיים לביטויי זנב ארוך אפשריים לכל פעילות עסקית באתר. המחקר יכלול סקירה כללית של שוק הלקוחות והמתחרים, מיפוי פעילויות ותכונות נלוות לפעילויות בעסק כנגזרת מפרופיל הלקוח הפוטנציאלי, מציאת ואריאציות ביטויים ותכונות אפשריות תוך הטמעתם במערכת במסגרת אופטימיזציה של האתר. 
כל השלבים במחקר שוק לקידום אתרים באינטרנט מכילים רבדים וסעיפי משנה עליהם לא נרחיב במאמר זה. 

מחקרי שוק להתנהגות גולשים ואפיון ממשקי משתמש:

מחקרי GUI יוצרים ערך רב לייעול ותכנון ממשקי משתמש אשר יביאו את הגולשים לאחוזי המרה מקסימאליים. בבסיסו, מחקר שוק להתנהגות גולשים נבנה על מנת לזהות נטיות מובהקות של הגולשים (לקוחות פוטנציאליים לאיתור מוצרים/שירותים) באינטרנט ע"י ניתוח לקוחות וצרכיהם, שוק מתחרים ולקוחות של העסק, גיבוש אסטרטגיה שיווקית והגדרת קריטריונים תוך תיעדופם להצלחת הפעילות. מטרתו של החוקר והמשווק אינה בכדי ללמד את הצרכנים איך לרכוש אלא לאפשר לו לממש את צרכיו בדרך הפשוטה והנוחה ביותר עבורו.

הנדסת אנוש הינו שלב מאוחר יותר של מחקרי שוק לתכנון ממשק ובו מתכננים את הממשק עצמו על פי ממצעי מחקר אינטרנטי, ניתוח מסלולי ניווט באתר או קבוצה של אתרים קיימים וחיזוי התנהגות של לקוחות פוטנציאליים על בסיס ממצאים אנליטיים קיימים.  
בשלב זה יש להגדיר מספר ממשקים ולבצע עליהם ניסויים צולבים (AB Testing) ע"י הפניית טראפיק זהה עבור כל אחד מהממשקים תוך  בדיקת התנהגות גולשים בכל ממשק בנפרד על מנת לברור את ה-UI האולטימטיבי אשר מניב את אחוזי המרה הגבוהים מבין הממשקים שנבחנו בבדיקת (AB Testing).             

חברות רבות מתמקדות דווקא ביישום UI ומתייחסים לתהליך SEO (קידום במנועי חיפוש) רק לקראת סיום המחקר. על הקידום עצמו להיות חלק אינטגראלי מהגיון ומבנה של המערכת לפי כך, רצוי מאוד שמנגנון SEO יתמזג עם ניווט בממשק על מנת לא ליצור מצב בו הגולשים מנותבים באתר עבור חיפושים אשר לא מבצעים במנועי חיפוש בפועל.