בניית קמפיין ממומן חכם לשיפור יחסי המרה באתר

לפני תהליך בניית האתר רצוי להריץ קמפיין ממומן. מטרת בניית קמפיין אדוורדס הינה לחשב את ערך עלות תועלת של קמפיין לכל מוצר/שירות המוצע ע"י  הפירמה. חישוב ערך עלות תועלת מהקמפיין (ROI - RETURN ON INVESTMENT) נועד לא רק לשפר את יחסי ההמרה באתרכם אלא להציג בפני בעל האתר אלטרנטיבות ותובנות עסקיות מעבר למה שלקח בחשבון.     

זה לא מספיק רק לבנות את הקמפיין ולהריץ אותו. יש להתייחס למטרת הרצת הקמפיין הראשוני. על מנת לחשב באופן מדויק את ערך עלות תועלת של הקמפיין חובה על הפירמה לבצע ניתוח ובקרה לקמפיין.

איך מבצעים בקרה לקמפיין?

את תהליך הבקרה צריכה לבצע הפירמה בהתאם להנחיות המשווק. על קודם הפירמה להגדיר מספר פעולות המרה רצויות עבור כל אחד מקהלי היעד של היחידה העסקית האסטרטגית בעסק על מנת שיהיה מספיק נתונים סטטיסטיים לניתוח הממצאים והתובנות.

בעת הקמת קמפיין על הפירמה להתייחס לפעילויות הבאות:

א.      הקמת קו טלפוני מיועד לקמפיין.
ב.      יש לספור את הפניות וטלפונים המתקבלים בעקבות הרצת הקמפיין (רצוי בנפרד). 
ג.      יש לחלק את כמות הטלפונים וטפסי יצירות קשר המתקבלים ע"י הפירמה עבור כל מוצר/שירות נפרדים בקמפיין.    

 בקמפיינים אשר עשויים לפי הספר רמת החלוקה מגיעה עבור כל שירות לרמת עומק לדוגמא: 

         - פיתוח אתרים תדמיתיים.
         - פיתוח חנויות וירטואליות
         - פיתוח אינדקסים 

תוך כדי הרצת הקמפיין אדוורדס על הפירמה לזהות צרכים גלויים וסמויים של קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלה לבניית אתר חדש על מנת להתאים לכל אחד משלושת השירותים את האסטרטגיה הטובה ביותר לשיווק באינטרנט. כמות פניות גבוהה עבור בניית חנויות וירטואליות לדוגמא אינה מצביע בהכרח על כך שמכירת שירות ספציפי זה הוא משתלם ביותר עבור העסק. ייתכן שבניית פורטלים לעומת זאת הוא השירות המוביל מפני שעלויות הקמפיין שלו נמוכות ביחס לשירותים אחרים. 

מומלץ ואפילו חובה להתייחס לרבדים כלכליים בחישוב כדאיות של שיווק שירות או מוצר מסוים. בפעילות זו עוסקים בדרך כלל יועצים עסקיים בעלי גישה למדיה אינטרנטית.  

יש להתייחס לרעשים בתקשורת אשר משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות לדוגמא: מצב בו לקוח פוטנציאלי גם מילא טופס וגם התקשר. לקוח כזה לא אמור להיחשב כשני פניות נפרדות, לכן על הפירמה לנטרל את הרעשים בבקרה ע"י הסרת כפילויות של פניות.