ייעוץ עסקי / שיווקי באינטרנט

ברוכים הבאים למהפכה חדשה בשיווק.

כידוע לרובכם, יחד עם מהפכת האינטרנט, שיווק הפך ממושג אמורפי בעל סיסמאות וסלוגנים למדע מדויק לחלוטין אשר נמדד בעזרת סטטיסטיקות ואומדנים כמותיים מתמטיים וסטוכסטיים . בנוסף לכך ערוץ אינטרנטי הינו ערוץ מדיה מתחזק ללא הרף ולא מצריך השקעה כבדה ביחס לערוצי מדיה אחרים ולכן מהווה ערוץ אטרקטיבי ביותר להשקעה עבור שירותים ומוצרים מגוונים משווקים בעולם.      

ברור לחלוטין שמסיבות אילו בעלי עסקים קופצים על "המציאה" ויחד עם זאת, ברוב המקרים, לא מבצעים זאת נכון ולעיטים קרובות אינם משיגים את התוצאה הנחשקת אליה שאפו.  

על מנת לייעל תקציבים ולחסוך בזמן מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ שיווקי באינטרנט.

ייעוץ שיווקי לערוץ המדיה האינטרנטי מורכב ממספר רבדים אשר חלקם או כולם מתייחסים ליחידות עסקיות נפרדות של העסק. יעוץ שיווקי בעצם מורכב מניתוח עסקי, שיווק אסטרטגי ושיווק טקטי.
שלושת הרבדים מצריכים ידע וניסיון רב בתחומים הבאים: 
הנדסת שיווק, פרסום, מחקר וניתוח, קידום אתרים, תכנון נכון של ממשק משתמש להבעת לקוח ליחסי המרה גבוהים ע"י ניצול נכון של טראפיק, ידע ושימוש בכלי שיווק קיימים באינטרנט כגון: שיווק דרך מנועי חיפוש, פרסום ממוקד ע"י שימוש נכון בטראפיק פוטנציאלי קיים, כלים לשימוש זהות חיובית ברשת וכלי לבקרה שונים.         

בניתוח יחידה עסקית יש להתחשב לתהליכים נוכחיים בהם פועל העסק, ארגון ושיטות עבודה,  רווחיות היחידה העסקית המשווקת, עלויות הבאת לקוח חדש ותוחלת מחזור חיי לקוח לאותה היחידה העסקית. פרמטרים אילו נדרשים בעיקר למציאת נקודת איזון כלכלית להשקעה בשיווק היחידה העסקית והטמעה של הפעילות תוך שימוש בתהליכי עבודה אופטימאליים בפעילותה של היחידה העסקית המשווקת.

מטרת השיווק האסטרטגי הינה להגדיר את המטרה שברצוננו להשיג ודרכים להשגת המטרה כפועל יוצא מניתוח עסקי. אחת המטרות החשובות היא לבחור האם לשווק את העסק כמכלול יחידות עסקיות או כל יחידה עסקית עם אסטרטגיה נפרדת. הנושא תלוי בכמה פרמטרים וביכולת הפרשת תקציב מתאים.  


שיווק אסטרטגי כולל בתוכו מחקר על פי מודולים שיווקיים אשר מתייחסים לסביבה חיצונית ופנימית של העסק, תמהיל מוצרים אשר מספקת היחידה העסקית בפרט ומיפוי היחידה בשוק בו היא משווקת ברמת מאקרו למציאת ערך מוסף של היחידה והדגשתו ללקוח פוטנציאלי תוך כדי הערכת הפרופיל של הלקוח בדיוק מרבי על כל מאפייניו הדמוגרפיים, גיאוגרפיים פסיכוגרפיים והתנהגותיים. בנקודה זו חשוב לזהות התנהגות צרכנית ע"י ניתוח צרכים קיימים וסמויים בשוק.תהליך קדם מכירה יהיה תואם לגמרי להתנהגות צרכנית קיימת בשוק כך שלא תצטרכו לשנות דעות וללמד את האנשים לצרוך אחרת ממה שהם מכירים או חושקים בו.                          

בשיווק טקטי אנו מתחילים ליישם את התכנון של השיווק האסטרטגי ולחלקו ליעדים תוך כדי יישום יכולות וידע בתחום ערוץ המדיה האינטרנטי לרבות שימוש נכון ב UI, בקידום האתר במנועי חיפוש וערוצי מדיה סוציאליים ושימוש בכלי שיווק פרסומיים כתלות מהיעד שאותו ברצוננו להשיג ממכלול הפעילות באינטרנט.