אופטימיזציה לקידום אתרים SEO

מסמך דרישות לקידום עסקים באינטרנט

  1. מנגנון אוטומטי לניהול הלקוח – אופציה שיהיה מנגנון אוטומטי שיצור לבד TITLE / DESCRIPTION / KEYWORDS / ALTS / כותרות לתמונה / H1 – H3 / URL FRIENDLY / .ע"פ הגדרות ולוגיקה אשר תיקבע ותנוהל ותינתן לשינוי ע"י הלקוח.
  2. למשל: שבדפים פנימיים של קטגוריה ה-TITLE יהיה שם הקטגוריה + שם המוצר / שירות עצמו ולשים לב שאין שכפול TITLE  ו-DESCRIPTION בכל העמודים.
  3. דוגמא נוספת: שבקטגורית מצלמות למשל כל מצלמה שמוסיפים מקבלת לידה את הכותרת – "מצלמה" + שם הדגם שלה. ו-ALT שלה מקבל את השם "מצלמה + שם הדגם".
  4. דוגמאות: אופציה לקבוע מס' וריאציות של DESCRIPTIONS ו/או TITLE וכד'... שיקבלו פרמטר מתחלף מכל עמוד ספציפי וישוכפלו בצורה רנדומאלית לכל העמודים.
  5. המנגנונים צריכים להיות גמישים שהלקוח יזין להם פרמטרים.
  6. אופציה לבצע בדיקה אוטומטית שאין שכפולי TITLE ו-DESCRIPTIONS ו-KEYWORDS בכל עמודי האתר (יש כלים מוכנים לבדיקה).
  7. התקנים קיימים ועתידיים על ידי הלקוח - הכנה שהלקוח יוכל להוסיף עצמאית כל קוד שירצה (ב-INCLUDE):
  8. התקנת קודים שימושיים - להכין אופציה שהלקוח יוכל להזין במערכת לבדו קודים שימושיים כמו: סטטיסטיקת קבצי לוג – אוטומטי בכל הדפים / קטגוריות וכד'. תצוגה לבחירת הלקוח יבחר.
  9. גוגל אנליטיקס – מודול אוטומטי.
  10. Web master tools– רק בדף הבית.
  11. קישורי פוטר תחתון - צריך את האופציה שהלקוחות ינהלו בעצמם את הפוטר.
  12. הפוטר יוכל להיות שונה בכל דף ודף או אחיד לכל האתר.
  13. אופציה ליותר מפוטר אחד.
  14. כתובות אבסולוטיות – כל הכתובות בקוד המערכת חייבות להיות אבסולוטיות בלבד (לא רלטיביות). http://www.xxx.com
  15. ALT – אופציה ללקוח להוסיף בכל התמונות, גם בגלריות עצמן.
  16. ALT  - אופציה ללקוח להוסיף לוידיאו ולפלאש אם אפשר.
  17. גלריות תמונות:
  18. ניהול כל הפרמטרים לקידום (כתובת URL / DESCRIPTIONS / TITILE וכד'...) לכל עמודי הגלריה (גם עמודי התמונות הפנימיים).
  19. בתקצירים (תקציר מאמר / תקציר חדשות וכד'..) שהכותרת של התקציר תהיה לינק לעמוד המלא, בנוסף יהיה לינק.
  20. הסתרת טקסט – אסור בשום פנים ואופן שיהיו טקסטים מוסתרים לגולשים וחשופים למנועי חיפוש.
  21. עריכת TITLE – אופציה ללקוח לערוך בכל דף ודף או לשכפל אוטומטי לכל הדפים.
  22. עריכת DESCRIPTION – אופציה ללקוח לערוך בכל דף ודף. אופציה לעשות אוטומטי לכל הדפים.
  23. תאג מטה – KEYWORDS - נתון לעריכת הלקוח. שונה בכל דף או אוטומטי משתכפל לכל הדפים.
  24. כותרות H – נתון לעריכת הלקוח - H1 צריך שיהיה רק פעם אחת בכותרת הראשית, H2 יכול להיות עד 3 – 4 פעמים בערך בכותרות משנה השונות.
  25. האופציה הקבועה במערכת צריכה להיות:
    i.      H1– אוטומטית לכותרת הראשית של הטקסט בלבד.
    ii.      H2– אוטומטית לכל הכותרות המשניות.
    iii.      H3– אוטומטית ל תת הכותרות המשניות.
  26. כתובות URL ידידותיות –הלקוח יכול לבחור את השם- במקום הרבה קשקושי תכנות שנוכל לקרוא לכל דף ודף בשם שנבחר.
  27.  אופציה למנגנון שנוכל להגדיר ששם הדף אוטומטי הוא שם ה TITLE או ה H1 של אותו העמוד.
  28. טאג CONANICAL – אוטומאטית מתווסף לכל עמודי האתר.
  29. שמות קבצים ותיקיות על השרת - אופציה לתת ללקוח לבחור את השמות של הקבצים והתיקיות על השרת.
  30. מנגנון בדיקת שכפול תכנים באתר / בדיקת שכפול תכנים מחוץ לאתר – COPYSCAPE למשל או כל כלי אחר.
  31. הערות בקוד – לצמצם שורות קוד והערות בקוד.
  32. להכין מסמך חיצוני לכל המערכת עם הערות לקוד על מנת שמתכנת חיצוני יוכל להיכנס לקוד ולהבין אותו.
  33. קידוד UTF8CHARSET.
  34. קוד נקי ומצומצם:
  35. עמידה בתקני W3C (ללא שגיאות בשני הולידאטורים) לכל העמודים שקריאים לגוגל.
  36. שרוב משקל הדף יהיה מלל ולא קוד.
  37. הסרת רווחים בקוד.
  38. הסרת תגים ריקים.
  39. הסרה אוטומטית של תגים שהוכנסו בעקבות תוכנה של WORD.
  40. שימוש ב CSS
  41. מיקום חכם של JAVA SCRIPT - טפסי צור קשר למשל. לשים בקובץ חיצוני מחוץ לשרת ושתהיה האופציה לעשות לקובץ הזה – NO FOLLOW.
  42. I FRAME –  לשים בו את טפסי ה"צור קשר" וכל הדברים שמלכלכים את הקוד.
  43. שלא יהיו טמפלייטים שכל התוכן נמצא ב I FRAME.
  44. ROBOTS META TAGS – אחד מהתגים ב HEADER. זה פקודה לכל הדף להבדיל מפקודת NO FOLLOW שהיא מתייחסת רק ללינק מסוים. <META NAME="robots" CONTENT="NOINDEX, FOLLOW ">
  45. אפשר להגדיר לגוגל
    i.  NOINDEX - לא לאנדקס את הדף אבל לעקוב אחרי הקישורים.
    ii.        INDEX - לאנדקס הכל
    iii.        NONE - לא לאנדקס את הדף ולא לעקוב אחרי לינקים
    iv.            ALL – לאנדקס את העמוד ולעקוב ארח הלינקים.
    v.  FOLLOW – לעקוב אחרי כל הלינקים
    vi.   NOFOLLOW – לאנדקס את העמוד אבל לא את הלינקים.
  46. צריך שאת כל אלו הלקוח יוכל לעשות לבד בלחיצת כפתור.
  47. ROBOTS.TXT–הקובץ מאפשר לנו לטפל ברמת המקרו בכל האתר. אפשר לרכז בו את כל הבקשות שלנו (בדר"כ חסימות).
    1. כשאנחנו רוצים להוריד דפים בגוגל, חייב להיות בתוך הקובץ רובוט חסום.
    2. למקם בתיקיית שורש.
    3. הקובץ מתייחס ל:
       i.      מנוע מסוי
      ii.      לכל המנועים
      iii.     הסרת אתר שלם
      iv.     הסרת מחיצה
      v.      הסרת סוגי דפים (למשל תמונות
      vi.     הסרת דפים דינאמיים.
    4. צריך שאת כל אלו הלקוח יוכל לעשות לבד בלחיצת כפתור.
  48. קוקיז– אסור לחייב עוגיות את הגולשים.
  49. כל פעולה שהאתר עושה שינוי / הוספה למחשב של הגולש צריך להודיע על כך לגולש ולקבל את אישורו.
  50. אחידות פרמטרים - בכתובות במערכת (שלא יהיה פעם A ופעם a ב URL של אותו הדף – זה יוצר כפילות דפים בגוגל).
  51. עמודי המשך - עמוד 1 מתוך 318 – נשנה ל - מ 0-10, מ 20 – 10 וכן הלאה.... יותר קל לעכביש לסרוק.
  52. מספר פרמטרים - מומלץ לא לעבור בכתובת יותר מ עד 4 פרמטרים, זה מורכב מדי.
  53. חוסמי קישורים: לשים לב שאין אזורים החסומים בפני גוגל (אלא אם הלקוח מגדיר את החסימה במערכת)
    1. קישור JAVA SCRIPT– לא עובר דרכו העכביש, ולכן חוסם את כל הרשת!
    2. אופציה לשים את הקישור ל CONTACT US ב JAVA SCRIPT כדי שהעכביש לא ייתן משקל לדף הזה!
    3. אופציה לשים את האיקון למשל "להדפסה" חסום לגוגל– מונע יצירת דף כפול של הדפסה בעיני גוג
    4. אופציה ללקוח לבחור האם קישור יהיה קריא או שלא קריא ב NO FOLLOW / JAVASCRIPT / AJAX.
    5. תגי NO FOLLOW
  54. שתהיה את הבחירה לכל לקוח להוסיף. יוצר קישורים בין כל הדפים, חשוב!Bred Crambs
  55. הפנייה קבועה 301: (לא 302!!).
    1. שתהיה את הבחירה לכל לקוח להפנות כל דף באתר, או את כל האתר כולו בלחיצת כפתור (טבלאות המרה).
    2. נמקם את הקוד למעלה ראשון בתחילת הדף. אחרי שעשינו את זה כל התוכן של הדף לא רלוונטי אפשר למחוק (או למסור ללקוח).
    3. בדיקה שההפניה טובה – שנעמוד על הקישורים ללינק הישן נראה את הלינק החדש (למטה בדפדפן).
    4. כלים לבדיקה (צריך לבדוק בשני כלים):seoconcultants ו seochat  iii.   
    5. השרת מחזיר ב HTTP - RESPONSE HEADER קוד מצב 301 ואת הכתובת החדשה במקום קוד מצב 200 OK או 202 ACCEPTED.
    6. להימנע משרשור הפניות (לא לבצע יותר מהפנייה אחת לעמוד).
    7. לא להשתמש בתג META REFRESH.
    8. קוד 404 נכון  - הודעת שגיאה ידידותית לגולשים שמגיעים בטעות לכתובת שלא קיימת באתר. 
      אסור להפנות אוטומטית מדף 404 לדף הבית כי אז גוגל מזהה את הדף שלא קיים כדף הבית!! 
      צריך שהדף 404 יהיה מנוהל ללקוח שהוא יוכל לשים שם לינקים לדפים שהוא רוצה ולעצב אותו כמו דף באתר
  56. הימנעות מבעיות שנגרמות דרך גלישה בפרוקסי (לא קריטי)
    1. אם משהוא שם קישור אלינו עם הפרוקסי - גוגל מגיע לקישור. הוא פונה לפרוקסי, מקבל את הדף, ומגיע לדף עם הפרוקסי והאתר שלנו מוכפל!!! גוגל יכול להעניש אותנו ויכול להסיר לנו את הדפי
    2. הפיתרון – כאשר מגיעה בקשה לצפות בדף בודקים אם ההפניה הגיע מרובוט, אם כן אז עושים lookup  reverse DNS על ה IP למציאת שם המכונה ממנה באה הבקשה, בודקים שהשם אכן מדומיין שמתאים לרובוט, מוודאים שהשם לא מזויף ע"י FORWARD DNS למציאת ה-IP שמשויך לשם המכונה. צריכה להיות התאמה לכתובת ה IP מהשלב הראשון.
  57. שתהיה ללקוח אופציה לחסום קישורים בפני מנועי החיפוש (לא בפני הגולשים) בלחיצת כפתור.NO FOLLOW
  58. מנגנון NO FOLLOW– באתרים חשובים וגדולים כמו בוואלה שאנשים רושמים תגובות עם לינקים, הלינקים אוטומטיים לא מפנים את מנועי החיפוש לכתובות שבלינקים. כלומר אי אפשר לקבל מהם באמת לינקים שנחשבים.
  59. מנגנון בדיקה וחסימת מלל שלילי: המערכת תסרוק תוכנים שמועלים ע"י הגולשים ותאתר ביטויים שליליים ותחסום. הביטויים ימשכו מקובץ חיצוני לניהול הלקוח.
  60. מפת אתר - עמוד השדרה של האתר, דף קישורים, מופיעים בו קישורים לכל דפי האתר.צריך שיהיה מנגנון שיוצר אוטומטי מפת אתר לכל אתר.
  61. יצירת מפת אתר XML – המערכת יכולה ליצור אוטומטית מפת אתר XML.
    1. המערכת יוצרת אחת לחודש, או חד פעמי לפי בקשת הלקוח.
    2. אתרים גדולים -  ניתן בכל מפה לכלול עד 50,000 כתובות. ניצור מפת אתר של כמה קבצי מפות אתר.
    3. צריך שתהיה ללקוח אופציה להעלות מפת אתר משלו ולבטל את יצירת מפת האתר שלנו.
  62. SESSION ID – להיזהר – זה דרך ליצירת הרבה דפים משוכפלים.
  63. זמן תגובה – האתרים שלנו צריכים להיות עם זמן תגובה מהיר כמה שיותר – עד שנייה.
  64. התממשקות מהירה ל:
    1. – WORD PRESS, BLOGGER, וכדו'.בלוגים
    2. כפתורי שיתוף - 
    3. YOUTUBE – לשים סרטים שנמצאים על יוטיוב באתרים שלנו.
    4. פורומים
    5. גאד'טים חדשים שיצאו בעתיד
  65. פתיחת דף וירטואלי – אם אנחנו רוצים למדוד פעולה מסוימת כמו למשל הורדת קובץ אז נגדיר שיפתח דף וירטואלי (שלא באמת נפתח בעני הגולשים) בעת לחיצה על הורדת הקובץ, כך נוכל לספור כמה פעמים נפתח דף וירטואלי ויהיה לנו מעקב אחר פעולות כמו הורדת קבצים מסוימים באתר.
  66. העברת לקוח אלינו - כאשר מעבירים לקוח אחסון – בונים את האתר החדש חסום ב ROBOTS ורק אחרי שהוא עובד מושלם מודיעים לחברה הקיימת שמתנתקים.
  67. עושים ללקוח טבלת המרה – הפנייה קבועה 301 לכל דף ודף.
  68. צריכים לבנות מודול שעושה את טבלת ההמרה אוטומטי (טוב לאתרים גדולים).
  69. יוצרים שכפול של דפי האתר הקיים של הלקוח בשרתים שלנו (אותו URL אבל הדף יכול להיות ריק), ועושים מהם הפניה אל הדפים החדשים שבנינו לו על המערכת שלנו. רק אחרי שהכל עובד, והאי-מיילים של הלקוח עובדים, רק אז מתנתקים מהספק הישן.
  70. ייצוא נתונים ל EXCEL מ ה DATA BASE
  71. שיהיה במערכת רק סקריפטים.
  72. גיבוי נתונים לקובץ.
  73. לכל דף כתובת ייחודית וקבועה – שנשנה מיקום לדף או מאמר שלא ישתנה ה-URL.