עיצוב GUI – מלב המערכת אל לב הלקוח

תהיתם פעם איך הטכנולוגיות והתהליכים שיוצרים מתכנתים מתחברים לאתר שלם? איך אנחנו, הגולשים, מקבלים אתר שנראה כמו... אתר, ולא כמו שלד מלא שפות תכנות משונות?
עיצוב GUI - graphical user interface - עיצוב ממשק משתמש, זו התשובה.

מכלול היסודות הגרפיים של אתר הם עיצוב GUI. עיצוב מהווה למעשה את חזותו של האתר. עיצוב GUI יוצר את נקודת המפגש, האינטראקציה, בין המתכנת לגולש - עיצוב GUI מסדר ומייפה את האתר למען הגולש.

בוני אתרים נעזרים בכלי עיצוב GUI על בסיס קבוע. עיצוב אתרים בשיטה זו עיצוב מחבר, כאמור, בין כל מה שנבנה ע"י המתכנתים לבין צורתו של האתר לגולש. עיצוב GUI מספק בעצם, את מה שגולש זקוק לו כדי ליהנות מהגלישה, והוא שקובע את נוחות הגלישה והשיטוט באתר.

עיצוב GUI - גולשים באים, גולשים הולכים.
 
עיצוב GUI נבנה ומותאם אישית לאופי ומטרות האתר. ברור כי עיצוב אתרים באופן כזה חיוני להצלחה בכל המישורים. ראשית, גולשים נמשכים למראה אסתטי ונעים, ומתרשמים מאתר בהתבסס על עיצוב GUI - הוויזואליות וקלות השימוש בו.

גולשים יכולים לבחור להיכנס לאתר, משום שהוא מוקפד ומשדר מקצועיות, ורק לאחר מכן להתייחס לשאר החומרים המצויים בו.
פן נוסף בעת עיצוב GUI הוא נוחות והתאמה לגולש הממוצע. כדי שהגולשים ידעו כיצד לנווט באתר, עלינו לכוון את הגולשים: למקם נכון תפריטים וסרגלים של קטגוריות ונושאים, כפתורים, פקדים ועוד.

קידום אתר מושפע אף הוא מהתאמת עיצוב GUI. הנעה לפעולה, למשל, תלויה עד מאד ברמת עיצוב GUI. הנעה לפעולה היא הטריגר, אותו אלמנט שגורם לגולש לבצע פעולה כלשהי באתר. אותו טריגר צריך להיות ממקום נכון ולמשוך את הגולש.

בהקשר ישיר נראה כי עיצוב GUI משפיע גם על יחס ההמרה. יחס המרה הוא היחס בין כמות הגולשים שנכנסים לאתר, לעומת כמות הגולשים שמשתמשים באתר- עושים פעולה כלשהי (נרשמים, יוצרים קשר, קונים וכולי). אתר לא ידידותי ולא מושקע ברמה העיצובית עלול לגרום לגולש לעזוב אותו במהירות, בלי לבצע פעולה.