שלבי עבודה בקידום אתרים (תהליך SEO)

קידום אתרים (SEO) ומלאכת בניית אתרים (SEO) דורשים התייחסות מקצועית ועמידה בשלבי ביצוע והערכות מחדש בכל שלב ושלב. יש להתחיל לקדם את האתר כבר תוך כדי תהליך בנייתו.

נתייחס לשני מקרים:

א.קידום תוך כדי תהליך בניית אתר חדש.

ב. קידום אתר קיים.

מחקר מילות המפתח הינו הבסיס לקידום ובניית אתרים מקצועית, בעת סיום המחקר יש לקבוע את הביטויים האיסטרטגיים לקידום. 
ככל שאנו נקדם מספר רב יותר של ביטויים, ידרש גידול בתקציב הקידום בהתאם לפי כך הביטויים האסטרטגיים צריכים להיות ממוקדי למטרות הראשיות של העסק. 

להלן שלבי העבודה בקידום אתרים:

הכרות עם העסק: הכרות מקדמית עם בעל העסק וצרכיו, סקירת אתרים מתחרים בתחום העסק המבוקש וקידומם, הערכת מחיר לעלות קידום חודשי.

קליטת האתר: קבלת אתר קיים או אפיון בניית אתר חדש יכללו תיעוד המצב המצוי והרצוי של המערכת הפנימית.

מחקר מילות מפתח: השלב יכלול קבלת ספקטור ביטויים מאת הלקוח, מחקר גריפת ביטויים רלוונטיים, סינון ראשוני ע"י הלקוח, מחקר עומק (סבב שני) תוך כדי מיקוד הקידום בביטויים ליבה האסטרטגיים לעסק והגשת דו"ח מסקנות והמלצות ללקוח. ייתכנו דרישות שינויים בתקציב לאחר סיום ממצאי המחקר. 

אופטימזצית האתר תכלול: אופטימיזציה ותיקוני קוד לאתר, שינויים במבנה ומשקלי האתר, אופטימזציית תכנים הגשת דו"ח המלצות להמשך קידום האתר קיים או בניית אתר חדש. תוך כדי תהליך אופטימיזציה יש לבצע מעקב אחרי המבנה ההיררכי של האתר, תיכנון זרימה של הטראפיק (עמוד ראשי / עמודי תוצאות החיפוש או תכנים פנימיים), תקינות הקוד, שיטת הפצתו של האתר ברשת התוכן. הגשת דוחות להתקדמות והגשת דווח סופי להמשך קידום האתר חיוניים ביותר לאחר סיום שלב האופטימיזציה הראשונית של האתר.

קידום חודשי שוטף יכלול : כתיבת תגי מטה, פיקוח אחרי תכנים מתווספים לאתר תוך כדי שימוש בביטויים איסטרטגיים תקינים, שמירה על משקלים והיררכיית האתר תקינה, הוצאת קישורים טובים לאתר.